We streven ernaar dat al onze klanten tevreden zijn met hun aankoop. Het kan zijn dat u een item wilt retourneren. Hieronder vindt u ons retour- en restitutiebeleid, met de voorwaarden waaronder u een item kunt retourneren. Dit beleid heeft betrekking op alle items die zijn gekocht op Nordina Home.

Retouren

Als u om welke reden dan ook uw item wilt retourneren en een volledige terugbetaling wilt ontvangen, kunt u dit op elk gewenst moment doen. Hieronder vind u een korte handleiding over hoe u een retour kunt aanvragen:

  • Ga naar onze website en klik op de Members area. Vul uw e-mailadres en de laatste vier cijfers van uw telefoonnummer in, om uw bestelling te identificeren en toegang te krijgen tot de Members area.
  • Zodra u bent ingelogd, klik op ‘retouren’ en dien uw retourverzoek in. Vul alle benodigde informatie in. Hierna krijgt u het adres waar u uw bestelling naar toe kunt sturen.
  • Verpak uw bestelling zoals u deze ontvangen hebt, in de originele doos, voordat u uw bestelling aan de koerier overhandigt. Mocht uw item in meerdere onderdelen zijn geleverd, demonteer het item. Zorg ervoor dat u het item tijdens dit proces niet beschadigd.
  • Zodra uw koerier het item aan ons heeft terugbezorgd, zullen we het zorgvuldig inspecteren. Als het item als verkoopbaar wordt beschouwd, zaleen volledige terugbetaling in gang worden gezet.

Wij accepteren retourzendingen binnen 30 dagen nadat u uw bestelling heeft ontvangen. Het item dient in de originele verpakking en in verkoopbare staat zijn. Helaas kunnen we geen volledige restituties uitgeven voor items die beschadigd zijn, gebruikt zijn of waarvan onderdelen missen. Hiernaast is de klant verantwoordelijk voor de retourzending en de kosten van het item.


Restitutie

Zodra wij uw retour hebben ontvangen, zullen wij een volledige terugbetaling verwerken. Wij informeren u erover wanneer dit zal worden uitbetaald. Houd er rekening mee dat het tot 5-10 werkdagen kan duren voordat een terugbetaling is verwerkt en dat terugbetalingen naar de originele betalingsmethode worden gestuurd. In sommige gevallen kunnen we een terugbetaling rechtstreeks naar uw bankrekening sturen. Als deze optie beschikbaar is, zullen we u informeren over volgende stappen.

Houd er rekening mee dat bestellingen die na 30 dagen van de oorspronkelijke leveringsdatum zijn geretourneerd of bestellingen die beschadigd zijn (items die niet opnieuw kunnen worden verkocht) niet kunnen terugbetalen. In het geval dat uw bestelling beschadigd of in een niet-orginele verpakking terugkomt, zullen we 30% herbevoorradingskosten in mindering moeten brengen op uw terugbetaling. Verzendkosten voor uitgaande en retourzendingen worden niet gerestitueerd.


Ruilen

Wij helpen u graag binnen 30 dagen na levering om een ruiling te verwerken. Het item moet in de originele verpakking en in nieuwe staat naar ons worden geretourneerd. Mail ons via klantenservice@nordinahome.nl voor meer hulp van onze klantenservice.


Beschadigde of defecte items

In zeldzame gevallen, kan uw bestelling helaas beschadigd of defect aankomen. Als u iets opmerkt, raadpleeg u onze Members area. Zodra u inlogt, zorg er dan voor dat u een nazorgverzoek indient. Voer alle benodigde informatie in, inclusief video- en/of fotografisch bewijs. Hierna kunnen wij uw verzoek beoordelen en u de best mogelijke oplossing geven.

De termijn voor het indienen van nazorgverzoeken voor defecte of beschadigde items is iets korter dan ons standaard 30-dagen retourtermijn. Dit is om ervoor te zorgen dat we het probleem kunnen onderzoeken en onze klanten tijdig een eerlijke oplossing kunnen bieden. Als u een defecte of beschadigde bestelling ontvangt, dien uw nazorgverzoek binnen 14 dagen na ontvangst in. Anders kunnen wij uw nazorgverzoek niet verwerken. Als het nazorgtermijn van 14 dagen is overschreden, maar uw aankoop in aanmerking komt voor de fabrieksgarantie van 3 jaar, neem dan contact met ons op en stuur foto’s van de schade. We kunnen mogelijk een vervanging bieden, afhankelijk van beschikbaarheid, of een product van vergelijkbare waarde. Deze aanbieding is afhankelijk van de schade, als gevolg van een productiefout. Raadpleeg onze algemene voorwaarden voor meer informatie over onze garantie.


Neem contact met ons op

Volg onze richtlijnen en ons retourbeleid, om ervoor te zorgen dat uw retourproces soepel verloopt en dat u een volledige terugbetaling ontvangt.

Onze website biedt self-service voor onze klanten, waar u uw bestelling snel en gratis kunt wijzigen. Als u vragen heeft over ons retourbeleid of andere hulp nodig heeft, kunt u altijd contact met ons opnemen via onze e-mail klantenservice@nordinahome.nl of via de live chat. Onze live chat is onderaan de rechterkant van onze website te vinden.

Bedankt voor uw aankoop op Nordina Home!